De ce content marketing nu este de ajuns pentru a avea succes?

O mare parte dintre detinatorii afacerilor online, ai blogurilor si ai website-urilor generatoare de profit si-au concentrat atentia in acest an pe strategiile de content marketing. Acest comportament a avut loc pe buna dreptate si s-a dovedit a fi eficient.

Totusi, planul de content marketing nu este suficient pentru a atrage publicul , respectiv clientii de care avem nevoie.

Fiecare dintre noi are nevoie de o strategie are sa vizeze afacerea din toate unghiurile sale.

La final de 2015, ajungem la concluzia ca in afara de content marketing avem nevoie de:

  • Un obiectiv bine definit (si un audit care sa arate daca ne-am indeplinit obiectivul sau nu)
  • Un public caruia vrem sa ii oferim servicii de calitate (calitate, nu cantitate)
  • O competitie (nu vei avea succes niciodata daca nu ai competitie)
  • O motivatie (pentru a crea o poveste, a schimba vieti si a atrage public)
  • Native advertising (publicitate platita, publicitate integrata in video-uri etc)
  • O strategie de continut care implica atat content marketing, cat si celelalte fatete importante ale continutului in mediul online (neplatite)

Anul 2015 ne-a mai invatat si ca SEO este aproape in totalitate despre content marketing. La inceput confuzia a fost mare, intrucat SEO insemna introducerea in masa a articolelor in directoare, crearea unui numar gigantic de link-uri indiferent de natura lor etc.

Odata cu modificarea calitatii practicilor SEO, a cerintelor motoarelor de cautare si a modificarii algoritmilor folositi in redarea rezultatelor, SEO si content marketing au inceput sa se completeze.

Cu toate acestea, ele nu sunt egale. Nu poti sa faci o promovare completa doar cu SEO sau doar cu content marketing. Ai nevoie de ambele.

2015, un an bogat in noi idei si concepte

Testarea A/B este unul dintre acest concepte noi care au fost preluate rapid si aplicate intr-o varietate de afaceri. Acest tip de testare realizat cu ajutorul unor software-uri specializate, iti ofera posibilitatea de a face experimente pe propriul site.

Mai mult decat atat, te ajuta sa creezi statistici pe baza acestor experimente si sa iti dai seama care dintre metodele aplicate ti-au adus mai mult trafic, le-a oferit vizitatorilor tai o experienta mai placuta etc.

Ce fel de experimente? De exemplu, poti crea un formular in doua moduri diferite, poti pune o intrebare in mai multe feluri, poti testa locatia unor elemente pe site, toate acestea in zile diferite. Rezultatele te pot uimi!

Alte concepte care imbina continutul cu marketing-ul sunt email marketing-ul si remarketing-ul. Email marketing-ul a renascut odata cu implementarea tehnicilor de remarketing, care iti readuc, practic, clientii pierduti inapoi prin plasarea unor reclame pe site-urile vizitate dupa ce l-au vizitat pe al tau.

De asemenea, noile tactici mai mult sau mai putin subtile de a reaminti vizitatorilor ca au lasat ceva in urma (un cos de cumparaturi plin, o pagina nevizitata etc), au ajutat detinatorii de afaceri sa isi creasca potentialul de succes in 2015.

In 2016, strategiile de content marketing vor deveni din ce in ce mai complexe. Daca inca nu ai o strategie, risti sa te lupti cu morile de vant in anul care urmeaza.